İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, geçici koruma altındaki yabancılara yönelik önemli bir düzenlemeyi kamuoyuyla paylaştı. Yapılan açıklamaya göre, Türkiye’de yaşayan Suriyeliler için çalışma izni alma zorunluluğu kaldırıldı ve bu kapsamda çalışma izni muafiyeti getirildi.
Bakan Çiftçi, Türkiye’de bulunan tüm yabancılar gibi Suriyelilerin de kayıtlı istihdamının büyük önem taşıdığını vurgulayarak, yeni uygulamanın hem iş gücü piyasasına hem de ekonomiye katkı sağlayacağını ifade etti.
Açıklamasında, “Ülkemizde tüm yabancılar gibi Suriyelilerin de kayıtlı istihdamını önemsiyoruz. Bu anlamda Suriyelilerin karşıladığı iş gücü ihtiyacını da dikkate alarak çalışma izni alma zorunluluğunu kaldırdık ve geçici koruma kapsamındaki yabancılara çalışma izni muafiyeti getirdik” ifadelerine yer verdi.
Yeni düzenleme ile birlikte, özellikle iş gücü ihtiyacının yoğun olduğu sektörlerde Suriyelilerin daha kolay istihdam edilmesinin önü açılırken, kayıt dışı çalışmanın da azaltılması hedefleniyor.





