Şırnak İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, bitki sağlığını korumak ve tarımsal üretimde kaliteyi artırmak amacıyla saha çalışmalarını aralıksöz sürdürüyor. “2026 Yılı Bitki Sağlığı Uygulama Programı” kapsamında, il genelindeki meyve bahçeleri ve bağ alanlarında karantinaya tabi zararlı organizma (KASKs) sürvey çalışmaları yürütülüyor.

İl Tarım ve Orman Müdürlüğü bünyesinde görevli teknik ekipler; Merkez ilçeye bağlı Kumçatı Beldesi ile İkizce ve Dağkonak köylerindeki tarım arazilerinde detaylı incelemelerde bulundu. Özellikle bölgenin önemli tarımsal gelir kaynaklarından olan; Zeytin bahçeleri, Nar alanları, Bağ (üzüm) üretim alanları yakından taranıyor.

zeytinlik-4

Şırnak'ta bu gece nöbetçi eczaneler
Şırnak'ta bu gece nöbetçi eczaneler
İçeriği Görüntüle

Sürvey Nedir?

Tarımsal alanlarda bitkilere zarar verebilecek, yayılması durumunda üretimi tehlikeye atacak hastalık ve zararlı organizmaların önceden tespit edilmesi amacıyla yürütülen düzenli saha tarama ve izleme çalışmalarıdır.

Ekipler, sahada yaptıkları incelemelerle karantinaya tabi olabilecek zararlı organizmaların izini sürerek olası risklerin önüne geçmeyi hedefliyor. Erken teşhis sayesinde hem ürün kayıplarının engellenmesi hem de kimyasal mücadeleye gerek kalmadan biyolojik ve kültürel önlemlerin zamanında alınması amaçlanıyor.

Müdürlük yetkilileri, üreticilerin sağlıklı ve verimli bir sezon geçirmesi adına bitki sağlığı taramalarının program dahilinde diğer bölgelerde de periyodik olarak devam edeceğini bildirdi.

Muhabir: Sedat Sevim