Ekonomi

Cizre’de AMATEM yıllardır açılmayı bekliyor

HÜDA PAR’dan Cizre’deki AMATEM’in kapalı kalmasına tepki gösterdi.

HÜDA PAR Cizre İlçe Başkanı Reşit Gözüngül ve beraberindeki heyet, Cizre Devlet Hastanesi alt bölümünde bulunan ancak faaliyete geçirilmeyen AMATEM’i ziyaret ederek incelemelerde bulundu.Kapısı kilitli olan merkezin önünde açıklamalarda bulunan Gözüngül, Cizre’de yaklaşık 5 yıldır atıl durumda bekletilen AMATEM’in bir an önce hizmete açılması gerektiğini vurguladı. Gözüngül, “Böylesine önemli bir tedavi merkezi, özellikle Cizre halkı için büyük bir değere sahiptir. Madde bağımlılığı ve alkol kullanımının küçük yaşlara kadar inmesi büyük bir faciadır. AMATEM gibi yerlere acilen ihtiyaç vardı, fakat bu ihtiyaç yaklaşık 5 yıldır göz ardı ediliyor” dedi.Gözüngül, merkezin uzun süredir kapalı olmasının Cizre gençliğinin geleceğini olumsuz etkilediğini belirterek, “Böyle bir yerin kapalı kalması, hastaların ya Elazığ’a ya da Gaziantep’e gitmek zorunda kalması demektir. Bu hem zaman hem de maddi kayıp anlamına geliyor” ifadelerini kullandı.

AMATEM’in açılması için yetkililerin ve Cizre halkının sesini yükseltmesinin önemli olduğunu vurgulayan Gözüngül, merkezin bir an önce faaliyete geçirilmesini talep etti.

Şırnak Ajans